FIA potwierdziła dzisiaj gdzie zlokalizowana będzie strefa wyprzedzania oraz strefa pomiarowa systemu DRS (ruchomego tylnego skrzydła) w Chinach.
Zgodnie z przypuszczeniami strefa wyprzedzania została zlokalizowana na tylnej, najdłuższej prostej toru.Pomiar odległości między bolidami podczas wyścigu będzie odbywał się w połowie zakrętu numer 12, podczas gdy aktywacja systemu przez kierowcę będzie możliwa w połowie prostej.
Kierowcy w treningach i kwalifikacjach mogą dowolnie używać tylnego skrzydła. Ograniczenie obowiązuje jedynie podczas wyścigu, kiedy to zawodnik może aktywować skrzydło w strefie wyprzedzania jedynie w przypadku, gdy w strefie pomiarowej będzie się znajdował poniżej sekundy za swoim rywalem.
13.04.2011 11:34
0
To było łatwe do przewidzenia.Lepiej niech się na Monza określą.
13.04.2011 12:13
0
@conrad30 moim zdaniem to łatwe do przewidzenia. Początek będzie prawdopodobnie na wyjściu z zakrętu Parabolica a koniec przed Variante del Rettifilo. Tam są chyba najdroższe miejsca dla publiczności i tym chyba będą kierowali się organizatorzy.
13.04.2011 12:36
0
@pjc Ale zawsze można przyzwolić na DRS na prostej gdzie bilety są tanie, zawsze można podnieść ich cenę :)
13.04.2011 12:55
0
@lukasz1 też prawda:)
13.04.2011 13:26
0
a dlaczego w połowie prostej? za łatwo by było ?
13.04.2011 13:28
0
jak już używać DRS to na maksa a nie z polowy prostej :P
13.04.2011 13:41
0
@2.pjc też mam takie odczucie.
13.04.2011 13:52
0
anno domini 2013 - Barni ekler-stone wprowadza do F1 hamulce tarczowe. Barni? sto lat!
13.04.2011 13:53
0
Jak kierowca nie straci za dużo docisku przy wyjściu z zakrętu i wjedzie zaraz za poprzedzającym na prostą to w połowie prostej już go wyprzedzi zwłaszcza jak gumy sie będą zużywać jak w Malezji ,a oni wtedy darzą mu pozwolenie na DRS :) , na Monzy prawie pewne że strefa nie będzie przez całą prostą bo wyprzedzanie to by było bardzo łatwe.
13.04.2011 16:13
0
5. Ta prosta jest na tyle długa, że chyba i tak jest to odcinek dłuższy niż ten w Melbourne. A na pewno będzie to bardziej widoczne.
13.04.2011 19:46
0
Moim zdaniem lepiej byłoby od wyjścia do połowy prostej.
13.04.2011 21:31
0
a co z GP Turcji??? tam strefa możne być ciekawa. Dopuszczam sytuację gdzie strefa będzie się znajdować pomiędzy 10 i 12 zakrętem!!! 11 pokonuję się chyba z gazem w podłodze - a może się mylę??? ;-)
13.04.2011 23:13
0
Najlepiej przy wyjściu na prostą
14.04.2011 10:35
0
2. pjc -no nie wiem jak te pakiety aero ale pamiętam że kilka lat temu na parabolice nie dało się jechać bliżej niż sek. za drugim bolidem,choć s drugiej strony na monza są takie pakiety,że te już i tak prawie są poziome skrzydła,więc nie wiem czy ten DRS coś da.
14.04.2011 10:39
0
12. zenonF1-Tak 11 na pełnym ogniu,ale w Qualu(na nowych gumkach i oparach)W wyścigu niewiele,ale nieco zdejmują ,dlatego nie widze tam przejazdu z DRS ,ale zaraz za zakrętem owszem.
14.04.2011 10:41
0
Przepraszam za "s drugiej strony"-mój syn skutecznie mi przeszkadza heehe
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się